Sleep jij je naar het werk ‘s morgens?


Wil jij minder frustratie op het werk?
Zou je willen dat de communicatie tussen jou en je collega’s en/of leidinggevende soepeler verloopt?
Ervaar je al zoveel stress dat je niet meer weet hoe je er uit moet komen? Vraag dan om hulp!

Middels coaching gebaseerd op NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) help ik jou verder een nieuwe andere route te vinden.

Een van de eerste stappen is jouw overtuigingen inzichtelijk te krijgen.
Samen bekijken we wat wenselijk én nodig is, zodat jij uit de “overlevingsstand” komt. En … weer happy wordt!

Christianne Nijs | Mijn Steijl

Walk & Talk

Herken je bij jezelf een of meerdere van deze fysieke stresssignalen?

    • Hoofdpijn
    • Buikpijn
    • Hyperventilatie
    • Rug- en nekpijn
    • Maag- en darmklachten
    • Hartkloppingen
    • Slapeloosheid
    • Verhoogde bloeddruk
    • Uitval van motorische controle

Het kan zijn, door een verkeerde lichaamshouding, dat je spierspanning hebt opgebouwd. Spieren zijn verkrampt en je kunt niet meer vrij ademhalen en dat kan klachten geven.

Tijd dus om in beweging te komen! Als wandelcoach neem ik je mee de natuur in. Metaforen vanuit de natuur kunnen verhelderend werken en leiden tot krachtige inzichten. Tevens verbetert bewegen de chemie in je brein. Afvalstoffen en adrenaline worden namelijk afgevoerd en als bonus stimuleert zonlicht de aanmaak van het gelukshormoon serotonine.

Wil jij ook weer stralen? Maak een afspraak én we gaan samen op pad!

Christianne Nijs | Mijn Steijl

Kookpunt bereikt

“38% van de werknemers ervaart hoge taakeisen”

Mensen komen bij mij met uiteenlopende vraagstukken op het gebied van werk zoals: Loopbaancoaching, Outplacement, Re-integratie Tweede spoor en Persoonlijke coaching.
Maar het kan ook heel praktisch zijn: hoe krijg ik mijn werk op orde?

Wat gebeurt er als jij je kookpunt bereikt?
Vertel het me, als coach ondersteun en begeleid ik jou.
Christianne Nijs | Mijn Steijl

Stress verminderen

Top 3 stress-veroorzakers: werk, geld, gezondheid.
Herken je een van deze?
Hoe kun je jouw valkuil ombuigen naar een kwaliteit?

Middels coaching help ik je in beweging te komen en mogelijke oplossingen te vinden om je stress level te verminderen.
Hoe mooi zou het zijn als je inzage hebt in jouw kwaliteiten en wat jou juist energie geeft?
Deze bewustwording en inzichten helpen in jouw persoonlijke ontwikkeling.

Toon moed en stuur me jouw “happiness” vraagstuk via info@mijnsteijl.nl dan ga ik je helpen het beste uit jezelf te halen!

Yoga, meditatie en mindfulness

Wat is yoga nu eigenlijk?

Yoga omvat: adem, energie, meditatie, omgang met jezelf en anderen én het beoefenen van fysieke houdingen. Yoga is kort omschreven: meditatie in beweging. Het draait niet om prestatie & competitie, wel om het opzoeken en respecteren van je fysieke en geestelijke grenzen. Je leert je lichaam kennen, beheersen en accepteren. Je luistert naar je lichaam en maakt door de houdingen je lichaam leniger en krachtiger.

Meditatie is minder fysiek dan yoga. Het doel van meditatie is focus op de waarnemer in je. Keer naar binnen en breng ja aandacht naar je hoofd, hart en buik. Daarmee maak je de verbinding tussen het bovenste en onderstuk stuk van je lichaam en gaat de energie richting de aarde.

Mindfulness is eigenlijk een moderne, niet religieuze meditatietraditie; “zijn met wat is”.  Het uitgangspunt van mindfulness is, minder met je gedachten in het verleden of toekomstgericht zijn en met je aandacht in het nu. Mindful is: observeer, neem waar en oordeel niet. Een vorm van praktische, niet zweverig en voor iedereen toepasbare achtzaamheid (aandachtsoefeningen).

In mijn yogalessen verwerk ik mindfulness (meditatie) op verschillende manieren door aandacht te brengen naar de verbinding tussen je lijf en je hoofd. Doordat je je hier tijdens de les van bewust van bent, kunnen stress- en vermoeidheidsklachten verminderen. Fysieke houdingen kunnen  een ontgiftende werkingen hebben en geven daarmee nieuwe energie. Door ademhalingsoefeningen, kun je meer ruimte gaan voelen en spanning loslaten. Waar je aandacht is, gaat je adem vanzelf naar toe. Wat je aandacht geeft, groeit. In het NU zijn, geeft meer tijd en ontspanning. Gun jezelf eens dat uurtje in de week…

Wil je het ook eens proberen? Meld je dan aan!